Hanneke van Dijk van Schadenet Het Gooi is als eerste vrouw geslaagd voor een examen in het Examendomein.nl, de digitale examenomgeving van Vereniging Focwa Schadeherstel. Het gaat om het examen Werken aan e-voertuigen, één van de negen modules waaruit de opleiding tot autoschadetechnicus bestaat.

Mede-eigenaar Hanneke van Dijk besloot door omstandigheden om voor deze module het examen zelf te doen, zegt ze op de website van Focwa. “Niet dat ik er nu de nadruk op wil leggen, maar mijn broer (mede-eigenaar Jan van Dijk) is dyslectisch. Bij complexe onderwerpen komt het dan goed uit als je de taken een beetje kunt verdelen. Een van onze medewerkers, Marco Jaartsveld, heeft ook een aantal modules gedaan en Jan heeft er een paar gedaan. We hoeven nu alleen het examen wielgeometrie nog. Ik denk dat ik dat ook zelf ga doen, omdat je wielgeometrie goed kunt gebruiken bij het begroten van de schade. Ook in de uitleg naar klanten toe kan het handig zijn als er een wat complexere schade binnenkomt.”

Lees verder op aftersalesmagazine.nl

Doortje Briedé-Bultman