Wie ben je en wat doet jouw bedrijf?

Ik ben food-ondernemer in hart en nieren. Met FoodWeLove geven we kleine voedingsproducenten een podium. Op basis van een lidmaatschap bezorgen we maandelijks delicatessen bij je thuis. We cureren de meest bijzondere producten uit binnen- en buitenland en versturen deze samen met heerlijke recepten en de achtergrondverhalen. Met mijn tweede bedrijf, BitesWeLove, ontwikkelen we gezonde tussendoortjes op basis van noten, zaden, gedroogd fruit en af en toe wat chocolade. Deze versturen we eveneens op abonnementsbasis naar klanten door heel Nederland en België. Ook bedienen we de zakelijke markt door kantoorpaketten aan te bieden.

Wanneer en waarom ben je gaan ondernemen?

Ik heb drie jaar geleden mijn baan als categoriemanager bij Albert Heijn opgezegd. Hoewel ik nog steeds ‘blauw bloed’ heb en er een geweldige tijd heb gehad, merkte ik dat het na vijf jaar moeite kreef met de dominantie van grote spelers en de eeuwige focus op prijs. Ik bedacht me: als ik mijn droombaan kan creëren, dan is het ergste wat er kan gebeuren dat ik het niet doe en er spijt van krijg. Binnen een maand verstuurde ik mijn eerste boxen.

Lees verder op sprout.nl

Doortje Briedé-Bultman